پروژه مرمت ابنیه تهرانپاورپوینت درس مرمت ابنیه

دانلود پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران

دانلود پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران

کد محصول:M 8

 

شاید بتوان از عمارت نصیرالدوله به منزله ی یکی از خانه های کامل و زیبای دوره ی قاجار در تهران یاد کرد. این بنا تمام عناصر معماری و تزیینی قاجاری را در بر دارد. این خانه در سال 1372 احداث شد این بنا متعلق به اوایل دوران ناصرالدین شاه قاجار است و روی نقشه حصار صفوی با عنوان باغ وزیر مختار فرانسه مشخص شده است.در ادامه با سایت معمارگرام همراه باشید تا پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

دانلود پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران

 مساحت بنا 3200 متربع و نمونه ی شاخصی از یک خانه ی اعیان نشین دوران قاجاری است. خانه نصیرالدوله در دو طبقه ساخته شده و شامل قسمت های مختلفی نظیر شاه نشین، کالسکه خانه و ساختمان اصلی است. این خانه که دارای مالکیت شخصی است به لحاظ ساختار معماری و عناصر تزئینی جز کاملترین خانه های تاریخی تهران محسوب می شود، چون تنها خانه ای است که در کنار معماری فوق العاده آن دارای همه الحاقات یک خانه سنتی ایرانی است.

معرفی خانه نصیرالدوله تهران:

همانگونه که گفته شد ملک مورد نظر بخش کوچک جبهه شرقی عمارت نصیرالدوله بوده که در گذشته به چندین واحد مسکونی مستقل تبدیل شده است. بخش هایی از فضاهای کالبد خانه فعلی پس از تخریب نوسازی شده و دیوارهای اصلی و بدنه شرقی اندرونی و بیرونی خانه توسط سنگ سفید رنگ پوشش داده شده. ورودی اصلی خانه در مسیر کوچه مرآت قرار دارد ورودی فرعی مربوط به ملک مجاور است که حالت و فضای قدیمی و سر درب آن محفوظ مانده است ورودی فعلی خانه از درب بزرگ فلزی جنب ورودی قدیمی میسر است.

پس از ورودی حیاط کوچکی قرار دارد که اتاق آئینه خانه مورد نظر در جبهه شمالی حیاط واقع گردیده. این اتاق یا تالار بخش اصلی فضای خانه را تشکیل میدهد. ابعاد داخلی آن ۱۲۸۳/ ۷۰ متر است بر سطوح داخلی اتاق تزئینات ظریف و پر کار گچ بری و آئینه کاری مشهود و به همین دلیل به اتاق آئینه خانه معروف می باشد. اتاق مورد نظر نیز از دو بخش تشکیل شده که این دو بخش توسط یک باب ارسی سه لنگه از همدیگر تفکیک شده اند. گچ بریهای بخش ابتدایی اتاق رنگی و از نوع اسلیمی گل و بوته که با آئینه کاری ظریف و با طرحهای هندسی تلفیق و مزین شده است.

در بخش انتهایی و بعد از ارسی گچ بریها ادامه پیدا می کند سطوح این گچ بریها رنگ آمیزی و سفید شده است ارسی نصب شده در اتاق دارای سه لنگه مجزا بوده که مملو از نقوش پرکار و ظریف هندسی با تلفیق آئینه کاری کم نظیری است. تمامی نقوش و طرحها بیننده را تحت تاثیر قرار می دهند. در فضای فوقانی درب ها و پنجره ها هلالی نور گیر با شیشه های رنگی تعبیه شده، سایر درب ها ورودی چوبی و بدون طرح و نقش است.

در قسمت ازاره دیوارها و اطراف بخاری (شومینه) گچ بریها به دلیل قدمت و فرسودگی فرو ریخته است. این اتاق دقیقا بر روی زیر زمین خانه احداث شده و کف اتاق در واقع سقف زیر زمین محسوب می شود. پوشش طاق زیر زمین از نوع خوانچه پوش (کلیل) است . همچنین یک باب اتاق به ابعاد ۳۸۳ متر در طبقه فوقانی اتاق آئینه خانه قرار دارد که فضای معماری و عناصر اصلی و سنتی آن حفظ شده است. سایر فضاهای داخلی خانه ساده و هیچگونه تزئینات وابسته به بنا ندارند.

فهرست مطالب:

شناخت

مطالعات تاریخی

مطالعات جغرافیایی و اقلیمی

مطالعات کالبدی:

تاریخچه معماری بنا

معماری

تزئینات

دوره بندی

مصالح به کار رفته در نمای ساختمان

آسیب شناسی

طرح پیشنهادی

—————————————————————————————————————————————————–

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران
  • فرمت فایل:پاورپوینت و اتوکد
  • تعداد صفحات:176
  • حجم فایل:15 مگابایت  
قیمت قبلی: 100000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

——————————————————————————————————————————————–

دانلود پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران،دانلود پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران،دانلود پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران،دانلود پروژه کامل مرمت خانه نصیرالدوله تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.