نمونه موردی خوابگاه دانشجویی

پاورپوینت تحلیل سه نمونه خوابگاه دانشجویی در شهر تهران

پاورپوینت تحلیل سه نمونه خوابگاه دانشجویی در شهر تهران

کد محصول:V 9

در طراحی معماری خوابگاه دانشجویی باید تجربیات دانشجویی خوابگاه و شناخت ودرک نسبت  به فعالیت های دانشجویی به درستی فهمیده گردد تا توانایی های اصلی طراحی معماری برای دانشجویان معماری و همچنین اهداف اصلی دانشگاه توسعه پیدا کند. اگرچه، نیازهای عملکردی و فراهم کردن مسکن دانشجویی بر اساس نیاز دانشجو مورد ملاحظه است. راهروها، سلف سرویس و فضاها جهت تعاملات اجتماعی از ویژگی های منحصر به فرد در طراحی معماری خوابگاه می باشد که درباره فضاهای مشترک و جریان ترافیک است. مبلمان متفاوت اتاق دانشجویی به گونه ای طراحی گشته که حریم خصوصی هم اتاقی ها به طور کامل یا تا حدی امکان پذیر شود. همچنین، راهروهای دانشجویی بایستی فرش شود و اتاق های خوابگاه با پرده های با لایه های عایق صوتی تزیین باشند. پنجره های بزرگ در اتاق خوابگاه مورد علاقه دانشجویان است. در طراحی نمونه موردی خوابگاه معاصر فضاهای کتابخانه، اغذیه فروشی و تسهیلات تفریحات سالم با اهمیت است.در این پروژه به نقد و بررسی سه نمونه خوابگاه دانشجویی در تهران می پردازیم .در ادامه با سایت معمارگرام همراه باشید تا پاورپوینت تحلیل سه نمونه خوابگاه دانشجویی در شهر تهران  تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

1-تحلیل خوابگاه دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

مجموعه خوابگاه دانشگاه در بخش شرقی دانشگاه واقع گردیده است.مساحت زمین آن 60000 متر مربع است.طراحی بر اساس ظرفیت 2400 نفر دانشجو اتمام پذیرفته است و دارای سه نوع خوابگاه پسران،دختران،متاهلین می باشد.70 درصد ظرفیت خوابگاه ها به پسران و 17 درصد به دختران و 13 درصد به دانشجویان متاهل اختصاص دارد.خوابگاه ها در فضاهای عمومی و خصوصی شامل واحد های خواب،مطالعه،اتاق های جمعی تلویزیون،سرویس های بهداشتی آبدارخانه و آشپزخانه ها و رخشویخانه ها،اطلاعات،اتاق سرایدار،انبارلوازم و محل موتور خانه فرعی و فضاهای ارتباطی تشکیل یافته است.

2-تحلیل خوابگاه دانشجویی فاطمیه تهران

مجتمع فاطمیه ها بزرگترین مجتمع خوابگاهی خواهران دانشگاه تهران است که در انتهای خیابان کارگر شمالی؛ روبروی خیابان بیستم دست چپ؛ قرار دارد. این مجتمع شامل پنج ساختمان (فاطمیه 1، فاطمیه 2، فاطمیه 3، فاطمیه4، فاطمیه 5)، دو مهمانسرا، یک مجموعه فرهنگی هنری، زمین چمن مصنوعی، کتابخانه، آمفی تئاتر، سایت رایانه و . . . است. ساختمانهای فاطمیه 1، 2 و 3 در سال 1366 و ساختمانهای فاطمیه 4 و 5 در سال 1368 احداث شده اند. درب ورودی، هر ساختمان خوابگاه را به دو قسمت ضلع غربی و ضلع شرقی تقسیم نموده و در اطراف هر راهرو اتاقهای دانشجویان قرار دارد. لازم به ذکر است این مجتمع به شبکه اینترنت بی سیم (وایرلس) متصل و کلیه اتاقهای دانشجویان مجهز به یک دستگاه یخچال جداگانه است.

3-تحلیل خوابگاه کوی دانشگاه تهران

کوی دانشگاه تهران که در انتهای کارگر شمالی (امیرآباد شمالی) جای گرفته‌است، یکی از ۱۳ خوابگاه دانشجویی دانشگاه تهران و بزرگترین مجموعه خوابگاه دانشجویی در خاورمیانه‌است[نیازمند منبع] که در سال ۱۳۲۴ به دانشگاه تهران واگذار شد و پس از آن نیز گسترش یافته‌است.کوی دانشگاه تهران از خوابگاه پسران و خوابگاه دختران .تشکیل می‌شود. کوی دانشگاه یک مجموعهٔ خوابگاهی بزرگ است که از تعدادی ساختمان یا بلوک ساختمانی تشکیل شده‌است. برخی از این ساختمان‌ها نوساز و جدیدند و برخی نیز از قدمت زیادی برخوردارند.خوابگاه دختران دارای کتابخانه، مرکز درمانی بهداشتی و مشاوره، زمین ورزش روباز و فروشگاه است. در این نمونه خوابگاه دانشجویی حضور و غیاب صورت می‌گیرد و دانشجویان باید در ساعت مشخصی در شب در خوابگاه حضور داشته باشند. ظرفیت اتاق‌ها ۳ نفره‌است ولی معمولاً ۴ الی ۵ نفر در آن سکونت دارند. سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها اشتراکی استفاده می‌شود. هر ساختمان دارای سالن مطالعه نیز هست.


 

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت تحلیل سه نمونه خوابگاه دانشجویی در شهر تهران
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:47
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

——————————————————————————————————————————————–

پاورپوینت تحلیل و بررسی سه نمونه خوابگاه ایرانی،پاورپوینت تحلیل نمونه خوابگاه دانشجویی ایرانی،پاورپوینت تحلیل نمونه خوابگاه داخلی،پاورپوینت تحلیل نمونه خوابگاه دانشجویی،پاورپوینت تحلیل نمونه موردی خوابگاه دانشجویی ایرانی،پاورپوینت تحلیل سه نمونه خوابگاه دانشجویی در شهر تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.