تحلیل نمونه موردی مجتمع مسکونی رایگاننمونه موردی مجتمع مسکونی

پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا

پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا

کد محصول:A 11

شهرک شوشتر نو با داشتن حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت 2,709 هکتار توسط دیبا و همکارانش در دفتر مشاور داض طراحی شد.در ادامه با سایت معمارگرام همراه باشید تا پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا

البته باید گفت که این اطلاعات مربوط به طرح اولیه‌ی دیباست. این شهرک به شکل مجتمع‌های مسکونی متراکم افقی، با در­نظر گرفتن مسافت مناسب بین محل سکونت با فضاهای عمومی نظیر مسجد، خواربارفروشی، مدرسه، مرکز تجاری محله، فضای سبز، پارکینگ عمومی، مسافر­خانه و حمام در مقیاس انسانی مطالعه و طراحی شده است.

توصیف سایت

توپوگرافی سایت و شرایط آب و هوایی

این سایت در شمال شوشتر واقع شده و از طریق رودخانه کارون از شهر قدیمی جدا شده است.

شوشتر نو ، با پلی که در جاده ای به سمت دزفول واقع است به شهر قدیمی متصل می شود.

رود کارون که از شمال به جنوب جاری می شود محدوده شرقی سایت و شاخه ای از شت محدوده جنوبی سایت را می سازد.

توپووگرافی سایت دارای عوارض پستی بلندی است که امکان ساخت فرم های ساختمانی متفاوت را می دهد. از طریق دیگر ، کاملا بدون سیما یا جنبه بخصوص است. با شیب ملایم  از شمال به جنوب.

زمین آن تا حدی قابل کشتکاری است. اما بیشتر آن ماسه بیابان است. شهر مانند جزیره ای در کنار رود کارون ساخته شده و دراری 2 کیلومتر عرض و 8 کیلومتر طول است. قرارگیری سایت انتخاب مناسبی است که در ارتباط با مجتمع صنعتی ( 18 کیلومتر تا شوشتر) و شهر قدیمی است.

قرارگیری در اقلیم گرم و مرطوب  تا حدی سبب ایجاد پراکندگی در پلان شده . یعنی بر خلاف اقلیم گرم و خشک فولاد شهر اصفهان که در پلان ها تراکم دیده می شود در شهرک شوشتر نو خانه ها به صورت یک واحدی و همراه با حیاط طراحی شده و در جلوی آن از معابر عریض تر استفاده شده است.

سیر تکامل کانسپت:

1- پاسخی به محدودیت های فیزیکی

تنها محدودیت واقعی آن وجود دو شهر بی شکل و به نظم و البته گرمای شدید تابستان  آن است.

– طراحی مجتمع های مسکونی به 3 صورت انجام می شود:

1- بلندمرتبه     2-  تک واحدی   3- بافت

کانسپت طراحی برای شهرک شوستر بر اساس نوع سوم طراحی که  بافت می باشد شکل گرفته است. بنابراین ساختمان ها خود تا جایی که ممکن است  سایه اندازی می کنند.

خانه های آپارتمانی در راستای خیابان ساخته شده اند تا سایه اندازی را حداکثر کنند.

گرمایی که از سطح خیابان خارج می شود با کمک جریان عمومی باد شمال و همچنین از طریق سطح آب زهکشی اصلاح می شود.

هر خانه به طور مجزا اهمیت خنک کردن را نشان می دهد.

دیوارهای ضخیم، پنجره های کوچک در ضلع سایه ای خانه، و معمولا با یک حیاط کوچک داخلی مواجه می شویم.

ورودی از خیابان معمولا یک فضای کوچک محافظ شده است، بین خیابان و در ورودی که فضای خنکی را برای دیوار و صحبت مردم فراهم می کند.

پشت بام تخت به وسیله پله هایی ، برای خواب بعد از ظهر قابل دسترس است. دست اندازی که سقف را محاصره می کند در بعضی نقاط ، برای تهویه به وسیله شبکه های آجری سوراخ دار شده که این دست انداز به اندازه کافی برای ایجاد سایه ارتفاع دارند ولی نه به اندازهای که از همسایه ها استقلال ایجاد کنند.( حریم ایجاد کند)

2- پاسخ به احتیاجات استفاده کنندگان

استفاده کنندگان از تمام مزایای خانه های خصوصی برخوردارند و همچنین تسهیلات عمومی مانند مسجد، مدرسه ، بازار و … و خدمات زیرسازی مانند آب ، برق ، گاز ، فاضلاب

3- بنا و منظر

طراحی شهرک مسکونی شوشتر دنباله رو نمونه معماری سنتی ایرانی است که در اصل درون گرا هستند و فرم آن نسبتا در نتیجه محدودیت های آب و هوایی و تکنولوژی محلی و عادات و فرهنگ مردم منطقه است.

نمای خارجی ساده ، مستقیم الخط و درارای مقیاس خوبی است.

همجنین نمای خارجی در امتداد خیابان معمولا دراری سطح مشابه هستند ولی عقب نشینی دیوار در مفصل ها که باعث ایجاد سایه می شود و تنوع در ارتفاع دیوارها امکانات مختلفی ایجاد می کند تا از یکنواختی جلوگیری شود.

——————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:55
  • حجم فایل:10 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

——————————————————————————————————————————————–

پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا،پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا،پاورپوینت نمونه موردی شهرک مسکونی شوشتر جدید اثر کامران دیبا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.