تحلیل نمونه موردی مجتمع مسکونی رایگاننمونه موردی مجتمع مسکونی

پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران

پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران

کد محصول:A 10

شهرک اکباتان از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرکهای خاورمیانه می‌باشد که در غرب تهران منطقه (۵) قرار گرفته‌است. این شهرک از سمت شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران-کرج، از غرب به صنایع هواپیما سازی و از جنوب به جاده مخصوص تهران-کرج محدود میباشد.در ادامه با سایت معمارگرام همراه باشید تا پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران

طرح ساخت این شهرک در ابتدا بسیار وسیع بود، و بطور نمونه شامل ساخت دریاچهٔ مصنوعی و بزرگ ترین مجموعه فرهنگی ایران و غیره می‌شده‌است .

بعد از انقلاب تغییراتی در مجموعه‌های رفاهی اقتصادی آن انجام گرفت و و یا متوقف شد . اما در حال حاضر و پس از سی سال طرح‌های آن بصورت مجموعه‌های رفاهی ، فرهنگی و اقتصادی به سرعت در دستور کار ساخت قرار گرفته‌است.

عملیات ساختمانی شهرک اکباتان توسط شرکت عمران و نوسازی تهران در سال 1353 آغاز و اولین بلوک های فاز یک (A1وc2) در سال 1356 افتتاح و بقییه بلوک های شهرک بعد از انقلاب اسلامی بتدریج واگذار شده اند.

با وجود گذشت حدود سی سال از بهر ه برداری اولین بلوک اکباتان ،هنوز این مجموعه در ایران کاملأ بی نظیر و در خاور میانه هم تقریبأ کم نظیر است که عمر مفید آن را حدود سیصد سال بر آورد کرده اند. ساخت و ساز ضد زلزله و معماری دقیق و جذاب آن هر سلیقه ای را مجذوب خود می کند به طوری که ساکنان اکباتان به سختی قادر خواهند بود در جای دیگری از تهران زندگی کنند .

از نکات قابل توجه در بلوک های فاز یک، پلکانی شدن بلوک هاست که در کمترین ارتفاع، ساختمان ها پنج طبقه اند، همین نکته سبب می شود تا حضور در میان برج ها برای بیننده آزار دهنده نباشد و احساس وجود برجی مرتفع، تعدیل شود. اما این نکته در مورد ساختمان های فاز دو وجود ندارد و در مقایسه با فاز یک، حضور در فضاهای باز در زیر برج های فاز دو، احساس بیشتری از محصوریت و خفه تر شدن فضاها را القا می کند.

فرهنگ شهرک برجسته بوده‌است و در نمونه‌ای، گرافیتی‌های اکباتان نیز پرآوازه هستند. چند ورزشگاه (شامل ورزشگاه راه‌آهن و ورزشگاه دستگردی) در شهرک اکباتان ساخته شده‌است اما سوای آنان، جاهایی برای ورزش‌های خیابانی نیز در این شهرک وجود دارد. وجود مگامال و دیگر مرکزهای خرید در اکباتان، نیازهای خرید مردم ساکن آن را تأمین کرده‌است. ایستگاه مترو شهرک اکباتان نیز در کنار خط‌های تاکسی و اتوبوس به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. فضای سبز شهرک نیز برجسته دانسته شده‌است.

طرح ساخت شهرک، نخست بسیار گسترده بوده‌است و به‌عنوان نمونه، شامل دریاچه‌ای مصنوعی و بزرگ‌ترین مجموعهٔ فرهنگی ایران می‌شد. کار ساخت شهرک هنوز نیمه‌تمام بود که انقلاب ۱۳۵۷ رخ داد و پروژه دچار توقف گردید. پس از انقلاب ۱۳۵۷ اما تغییرهایی در بخش مجموعه‌های رفاهی و اقتصادی شهرک انجام شد یا به کلی متوقف گردیدند. اگرچه پس از گذشت دهه‌ها، دوباره برخی از طرح‌های آن به شکل مجموعه‌های رفاهی، فرهنگی و اقتصادی برای ساخت پیشنهاد شدند. اما در کل، بسیاری از طرح‌های پیش از انقلاب شهرک، به‌طور کامل اجرایی نشدند.

——————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:134
  • حجم فایل:10 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

——————————————————————————————————————————————–

پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران،پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران،پاورپوینت نمونه موردی شهر مسکونی اکباتان تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.